Dieta na zdrowe i gęste włosy

Gęste i bujne włosy to niewątpliwie atrybut kobiecości, ale także mężczyźni marzą o bujnej fryzurze. Niestety – u osób obojga płci często zdarzają się problemy z nadmiernym wypadaniem włosów i przerzedzeniami na skórze głowy. Im szybciej zaczniemy wzmacniać włosy, tym mniejsze spustoszenie powstanie na naszych głowach. Co zatem robić? Wzmacniać włosy odpowiednimi kosmetykami naturalnymi oraz aptecznymi preparatami wzmacniającymi włosy. Dbać o zminimalizowanie zabiegów stylizujących z wykorzystaniem wysokich temperatur. Wzmocnić włosy od środka przy pomocy odpowiednio skomponowanej diety.

Każda kuracja wzmacniająca włosy musi potrwać, co jest uwarunkowanie cyklem wzrostu włosa i czasem potrzebnym na jego odrośnięcie. W okresie przejściowym, gdy naszej fryzurze nadal brakuje objętości, warto zastosować sprytne triki na optyczne jej zagęszczenie. Jest to bardzo proste, gdyż pojawił się innowacyjny preparat DrHair, czyli nanowłókna do włosów. Przedrostek nano oznacza, iż preparat skomponowany jest z mikroskopijnych struktur wielkości porównywalnej z atomami, które trwale wiążą się ze strukturą włosa. Co to oznacza w praktyce? Zaaplikowanie włókien DrHair na włosy powoduje pogrubienie ich średnicy, co natychmiastowo zamaskuje przerzedzenia. Fryzura zyskuje trwały, naturalny i estetyczny wygląd, opierający się szkodliwemu działaniu warunków atmosferycznych. I można tak codziennie!

A wracając do diety – jak i co jeść, aby nasze włosy odwdzięczyły się nam blaskiem i gęstością?

Co jeść, aby zagęścić włosy?

Włosy to ta struktura ciała, która w bardzo szybki sposób reaguje na niedobory pokarmowe. W drugą stronę jest tak samo – właściwe skomponowana dieta w stosunkowo szybki sposób poprawi kondycję włosów, a także zapobiegnie ich wypadaniu w przyszłości. Zagęszczanie włosów dietą wymaga dostarczenia następujących składników:

  • cynku, który w dużych ilościach występuje w roślinach strączkowych, rybach, żółtych serach, migdałach i orzechach
  • aminokwasów siarkowych, które znajdują się w mięsie, rybach, jajach, żelatynie
  • magnezu występującego w kakao, fasoli, mięsie, bananach i orzechach
  • krzemu, którego szukać należy w pełnoziarnistych produktach zbożowych, brokułach, kalafiorze, burakach, naparach z pokrzywy i skrzypu
  • żelaza występującego przede wszystkim w czerwonym mięsie oraz zielonolistnych warzywach
  • nienasyconych kwasów tłuszczowych, których dostarczą ryby, awokado, orzechy czy tłoczone na zimno oleje roślinne.

A czego należy unikać?

Poza dostarczaniem ważnych dla zdrowia i piękna włosów składników odżywczych, warto wiedzieć, co nie służy naszym włosom. Niektóre składniki diety mogą bowiem pogarszać ich kondycję – a także kondycję owłosionej skóry głowy. Niewskazane jest zatem spożywanie:

  • dużych ilości kawy
  • cukru i słodyczy
  • tłuszczów trans, powstałych w wyniku smażenia mięs oraz zawartych w fast foodach
  • alkoholu
  • białego pieczywa i mąki

Składniki te osłabiają organizm, sprzyjają rozwojowi miejscowych stanów lokalnych, nasilają konwersję testosteronu do metabolitu DHT, który znacząco osłabia włosy. Dbaj zatem o urozmaiconą i zdrową dietę oraz odpowiednie nawodnienie organizmu, a będziesz cieszyć się bujną fryzurą i zbędne okażą się specjalistyczne metody zagęszczania włosów.